PRIMA DATA CAND NU AM FUMAT

Am crescut in doua cartiere diferite. Copilaria a ramas pe ulitele unui cartier marginas din Ploiesti, iar adolescenta, pe aleile din vestul orasului. Am facut parte din anturaje „nebune” pentru un copil singur la parinti, care nu injura,  un fel de „unde-l pui acolo sta” asa cum spune Livius Ciocarlie, in „Primul meu fum”, Ed Art, 2010.  De mica imi placea sa privesc adultii, eram fascinata de comportamentul lor,  dar niciodata nu am indraznit sa ma amestesc in problemele lor.  Cand il vedeam pe tata fumand, nu m-am intrebat niciodata ce-i cu viciul asta, de ce ii face atata placere. Stiu doar ca imediat ce tragea un fum de tigara, devenea alt om, mult mai calm si mai intelegator. Mai tarziu in liceu, cand am aflat ca unele dintre prietenele mele fumeaza, eram confuza, parca numai adultii fumau!? Pe ele cu ce le ajuta fumul? Si aici cred ca am o explicatie, pe care inca incerc sa o inteleg si cu care tind sa fiu in dezacord: „Prin fumat arătai ca băiat că eşti bărbat, iar ca fată, că eşti alături de el”, Aurora Liiceanu,” Primul meu fum”. Pentru baieti, fumul e un fel de viciu-taxa, pe care azi il platesc cu 10 lei si care le asigura integritatea si solidaritatea in gasca.  Dar pentru fete? Clar ca la fete e vorba de imagine. Fumez ca sa socializez, cuvintele nu ma ajuta prea mult, dar o tigara face tot.  Din fericire, sau din pacate atrag atentia.  Si uite asa imi explic gradul meu scazut de vizibilitate in grup.

Prima data cand nu am fumat, i-am vazut pe altii facand-o cu pofta si nu am salivat. Ma uit in continuare nepasatoare.  Nu ma straduiesc a-i intelege.  Pentru mine raman niste adulti cu probleme, care dupa un fum devin alti oameni, poate mai liberi.

Recomandare: Primul meu fum, Ed Art, 2010

Voi cand ati fumat pentru prima data?

One response to “PRIMA DATA CAND NU AM FUMAT

  • flesh

    Buna! Sunt Ecaterina si sunt dependenta de nicotina.

    Am inceput sa fumez in a doua saptamana din clasa a … 11-a, adica in 2006. Acum suntem in 2010 si inca continui. Refuz in a renunta la acest viciu. Inlocuitorul sau poate fi mult mai grav. (Dupa cum se stie, numarul viciilor ramane constant de-a lungul timpului).

Lasă un răspuns

