UN VIS PENTRU NEBUNI

Deseori îmi imaginez cum ar fi dacă aş scăpa de rutină şi aş fugi într-un loc unde nu m-aş fi văzut niciodată. Cred că foarte mulţi dintre noi suntem conduşi măcar în vis de un liber arbitru euforic, iubit de sevraj, înghesuit într-un spaţiu al tuturor posibilităţilor. Eu, pentru că în viaţa reală nu mă pot vedea altfel decât un om căruia i se dictează aproape zilnic ce ar trebui să facă, mă izolez de astfel de dorinţe. Aşa că nu e de mirare că mă apucă fobia călătoriilor când cineva necunoscut îmi propune un vis.

Lăsând la o parte balanţa mea tot timpul echilibrată în aproape toate deciziile pe care trebuie sa le iau, de cele mai multe ori aleg la risc. „Fie ce o fi „, îmi zic, mai bine aleg inconştient decât să-mi pară rău după aceea că nu am trecut prin greşeală. Pentru mine experienţele care s-au născut de cele mai multe ori din greşeli s-au repetat într-un mod barbar. Astfel, fie am simţit o durere uşoară, fie m-au marcat mai rău ca o cicatrice uitată de bisturiu. Eliminându-mi, deci negativismul prin simpla derulare a faptelor până în prezent, am ridicat ancora, spre a străbate o mare a tuturor posibilităţilor. Dacă mi-a fost frică? Bineînţeles că da. De la primul salut, până la prima noapte petrecută împreună. Numai că frica a fost o promisiune, pe care l-am îndemnat să nu o mărturisească nimănui. Târgul a fost repede acceptat ştiind că şi pentru el, ca şi pentru mine era vorba de acel unic drum, la care doar speri să fii invitat.

un vis pentru nebuni

Da, e o scenă de teatru, în care nu decorul te ia prin surprindere, ci emoţia unor oameni care se văd pentru prima dată. Şi atunci aştepţi să vezi ce-şi vor spune. Tu ce i-ai spune unui străin vâzându-l dormind în patul tău, unde tu obişnuiai să-ţi omori zilele de plictiseală? Eu l-am luat în braţe şi m-am cuibărit acolo ca să nu mai pot să scap. Şi apoi am râs, fericită fiind de prada mea. Când s-a trezit nu a fost nevoie să ne povestim nimic, ne cunoşteam deja din vis. Aşa că luându-mă de mână am parcurs fiecare ţinut în care nu m-aş fi găsit niciodată. Piesa era mereu alta, decorul şi el căpăta altă descriere. Am inventat mereu o poveste despre noi doi, căci nimeni nu ne cunoştea. Iar când ne luam la revedere, râdeam de cum i-am păcălit, neştiind că bufonii eram chiar noi, meniţi ai distra pe alţii cu propria poveste. Bineînţeles că nimeni nu ar fi dat crezare unor nebuni, a căror lume era înghesuită într-un vers numai de ei ştiut. Mie oricum nu-mi păsa atâta timp cât povestea noastră reuşea să continue. Îmi plăcea nebunul de lângă mine, căci pe mine mă făcea să râd de-a binelea şi râdeam atât de tare încât uitam că nebunia la noi era doar un simptom.

Nu ştiu dacă de la piesele tot mai romantice pe care le ascult, sau de la căldura care coboară din tavan, dar mă întreb: „Oare există astfel de vise şi în realitate?” Răspunsul îl voi găsi, sper, printre acele greşeli bune pe care le fac inconştient. Am să trăiesc în lumea mea cu doi nebuni, spunând o poveste cuiva născut din propria dorinţă. Şi atunci voi râde eu de voi, cum de nu ştiaţi să trăiţi prin vis ca mine.

One response to “UN VIS PENTRU NEBUNI

  • adriana

    Povestea asta a ta imi aduce aminte de 2 intamplari. Prima este povestea mea cand am ajuns pt prima oara in Anglia si am plecat de nebuna pe strazi construindu-mi o harta a mintii a locurilor pe care le vedeam. Cred ca a fost una dintre cele mai infricosatoare momente din viata mea fiind singura intr-un loc pe care nu il stiam, telefonul nu imi mergea eram dezlegata de lumea pe care o credeam familiara. In acelasi timp ma ghidam dupa instinct si am mers aproape jumatate din centru orasului fara sa stiu incotro fiind fascinata de ce vedeam.
    Al doilea moment este defapt o persoana careia i-am admirat arta, am invatat despre arta ei si am lucrat pentru expozitia ei. Se numeste Sophie Calle si este o frantuzoaica cu o arta putin diferita.

Lasă un răspuns

