TRECUT-AU ANII…

Ce mi-ai răspunde dacă te-aş întreba când a fost ultima dată când ai zâmbit încântat, spunându-i oraşului tău cu emoţie şi mândrie Bucureştiul meu drag?”

Între 15 şi 30 septembrie puteţi vedea la Muzeul Municipiului Bucureşti, o expoziţie fotografică despre Bucureştiul anilor ’50, ’60 în colajul cărora se întrepătrund imagini ale Bucureştiului aşa cum îl „bătătorim” noi astăzi, bucureşteni, provinciali, sau străini.  Expoziţia este realizată de Asociaţia Bucureştiul meu drag împreună cu partenerii săi:  Agenţia Naţională de Presă AGERPRES, Muzeul Municipiului Bucureşti şi Art-Historia.  Cum nu am reuşit să ajung la vernisaj, am intrat şi eu în rândul celor care trec prin faţa muzeului şi stau cuminţi privind imaginile şi mai ales analizând diferenţele sau asemănările trecerii timpului. Deşi nu m-am născut bucureşteancă, am putut înţelege că Bucureştiul de atunci era mult mai aerisit şi că sprea deosebire de azi, timpul nu se scurgea la fel de repede. Pe atunci aveai timp de admirat, de degustat si de mirosit. Acele clădiri pe care le vedem pe Magheru,  în Piaţa Unirii, în Piaţa Romană, la Universitate căpătau altă romanţă. Acum totul este inghesuit de speranţă, de o fugă continuă, de bannere cu Coca-Cola. Mai rău e că unii dintre noi consideră asta „foarte tare”, devenind poate unul dintre motivele pentru care „se vine” la capitală.

În legătură cu citatul de mai sus şi eu îi spun acestui oraş Bucureştiul meu drag, pentru că în curând voi face parte din echipa asociaţiei cu acelaşi nume şi în al doilea rând, pentru că mă număr printre aceia care mai consideră Bucureştiul un oraş de contemplat. Eu zic sa mergem să vedeam expoziţia, nu ca unu care o vede aşa pentru că se opreşte să-şi aprindă ţigara sau  fugitiv, pentru că-l trage nevasta disperată şi grăbită, ci ca nişte oameni civilizaţi şi mai ales nostalgici. Pentru că până pe 30 mai e ceva timp, vreau să va stârnesc curiozitatea ataşând la rândul meu unele dintre poze. Restul le puteţi vedea pe site (www.orasul.ro)  sau direct la muzeu.

Lasă un răspuns

