PLUTESC SI DOR

Incerc sa prind mii de sentimente ce-mi inunda gandul in alcool. In jurul meu, fete vesele ce indura chinul unei amintiri. Mirosul de pe strazi ma dezgusta, ca si privirile. Ii urasc pe toti, pentru ca nu stiu ce simt. Ma ascund ca un om al strazii si contemplu ceata calda ce se ridica din canal. Dupa cateva minute de stat pe un carton ravasit, eu tot privesc in gol. Totul imi devine familiar, pana si cainii cu urletele lor ce-mi dadeau fiori, odinioara. Si atunci cu mintea doldora de amintiri, lacrimez si m-as intoarce.

Undeva in copilarie, trotuarul din fata casei, stau pe un covor multicolor si imbrac papusi fitoase. Cu ochiii mici, albastrii, vad cerul deasupra unor oameni suparati venind de la serviciu. O singura umbra imi aduce fericire si ma face sa tresalt, sa alerg in urma ei. E mama. Dupa ce ma cearta, ii pot cotrobai in geanta pe care o tine maiestuos  pe umar.  Bucuroasa, cu degetele mici, imi manjesc rochita de gustul bomboanelor cu ciocolata; stiu ca se ascund doar pentru mine.

Acelasi fum infect ce-mi sufla in ureche. Sunt cei ce trag de mine, sunt oamenii, pe care in locul mamei, am ajuns sa-i ador si dupa care alerg, ca dupa umbre moarte. Gustul pentru care zbier e imbibat de suferinta. Beau ca sa fiu un „cineva”, pe „nimeni” l-am pierdut de mult.  Si dansam ca unii fericiti in ploaie iar din noi ies aburii de vodca. Imprastiem in hora, un dans ce nu-l stiau decat stramosii, parintii nostri care azi, isi pleaca soarta si dau uitarilor de fii.

 

Lasă un răspuns

