Arta de a fi egoist

Tocmai am terminat de citit o carte, „Arta de a fi egoist. Cum sa traiesti fericit, chiar daca altora nu le place” de Josef  Kirschner.  Sunt constienta ca de foarte multe ori cartile astea cu „sfaturi” nu te ajuta in viata, mai bine zis nu te schimba precum ai vrea tu, chiar daca le citesti. Intentia mea nu este asta. Am vrut sa vad insa ce cred altii despre viata, caci de parerea mea m-am cam saturat.  Fiind o balanta-ajugem deci la capitolul meu preferat, in care dau vina pe zodie-traiesc extrem de confuz. Iau o decizie in mii de ani iar cand decid sa ma risc, de cele mai multe ori aterizez in bazin, cu fundul gol.  Nenea asta din carte spune  unele adevaruri ce greu le poti admite ca fiind reale,  doar daca esti deja un egoist, respectiv un om fericit. Am ajuns totusi la o concluzie: nu sunt deloc, da deloc egoista. Nu o sa explic aici ce inseamna egoismul din perspectiva lui Kirschner, caci m-as face de ras.  Mai interesant de atat e faptul ca mi-au trebuit aproximativ trei ani de zile, sa gasesc cartea potrivita si sa-mi dau seama de acest lucru.  De ce trei ani? Pentru ca eu insami eram cea care intr-un interviu pentru Prime, spuneam ca o caracteristica definitorie ce incepe cu litera numelui meu, este egoismul. Ma simteam mandra de asta pe atunci. Nu inteleg ce o fi fost in capul meu, cert e ca azi am reusit sa inteleg un concept.  Nu de mult si anume de cateva zile credeam ca societatea ar trebui sa apartina unor oameni cu credinta ca: Daca toata lumea ar fi buna, atunci cu totii am trai fericiti in armonie. Ma napadise probabil atmosfera feerica a Craciunului. Azi mi-am revenit si mi-am dat seama ca: Daca toti am fi egoisti atunci toata lumea si-ar vedea binele personal, in concluzie ar trai mai impacata cu sine. Eu, din pacate, nu ma voi schimba, sau cel putin asa am impresia acum.  Cine stie la ce idei, preconceptii ajung peste cativa ani. Raman in continuare o debusolata, incercand sa inteleg oamenii si sa-mi traiesc visele, caci doar ele mai stiu ce sunt.

P.S: Cititi cartea daca faceti parte din categoria mea. Va fi mai usor sa intelegeti ca e bine si sa ai mai putini prieteni, o slujba mai putin banoasa, dar care iti simplifica viata astfel incat sa nu uiti ca mai poti fi si fericit.  Pentru raperi: ar fi bine sa va aminti piesa asta.

Lasă un răspuns

