E pericoloso sporgersi

Eu când n-am ce face mă joc CSMC

Suntem în România 2011. Nu mă îndrăgostesc deci de un băiat cu mustaţă, îmbrăcat în uniformă. Privesc astfel de exemplare în fotogafiilor celor care au mai prins armata. Desktopul meu în schimb, adăposteşte huligani fără păr pe cap. De pe birou mă priveşte tata la 20 de ani. Mândru, cu un păr bogat, figură sumbră, îmbrăcat exemplar. Mă uit în ochii lui de atunci şi văd un exemplu bun al comunismului care a impus disciplina ca motto în viaţă. Mă uit la tipul din faţa mea, uimită cât poate fi de slab, poartă barbă alandala, pălărie trendy pe cap şi cercel în…ureche. Jacheta de blugi, albastră care acoperea gâtul bărbaţilor întorşi din aramată e înlocuită cu un hanorac plin cu Achmed the Dead Terrorist. Atât eu cât şi tipul din faţa mea am devenit produse de pe rafturile supermacheturilor iar fetiţele se joacă cu Hannah Montana. De ce aş mai îmbrăca-o pe Hannah Montana când are atâţia bani? S-o facă singură!
„Hai să emigrăm în America” cântau elevii prin anii ’80. Azi ne punem coatele pe maşinile maneliştilor şi facem ca Snoop Dogg. Tot azi căutăm negrii cu care să ne-o tragem prin cluburi şi eu visez la nenea în uniformă. „Lacha te mi cantare” repetau soldaţii în marş. Dar acum lăsaţi-mă să beau, să fiu şi eu fericită! Ha ha ha, am venit eu să strig paleta de culori din coşul cu hârtie igienică. Numai roz, galben, verde şi alb, adică nimic! Nu doar nimic, pe hol e afişul care mă îndeamnă la protest. Poi ce, a venit ’89? Da’ ce e aia revoluţie? Un căţeluş care sforăie pe scaunul din tren şi noi toţi din picioare ne uităm la el. Acum în loc de „E pericoloso sporgersi” scrie simplu CFR, dar aceleaşi perdele şi acelaşi tren. „Vrei să vii la mine să-mi vezi colecţia de discuri?”, dar „ce sunt eu secret militar să umblu din gură-n gură?”. Azi am înlocuit toate astea cu unele mai naşpa, dar vorbim de frumos în cuvinte stupide.
Gata! Am zis că sunt un produs, dar băi, mă vând cum vreau eu!

P.S. Joi vedem film românesc, „Periferic„. Adepţii să caute aici pentru mai multe detalii.

6 responses to “E pericoloso sporgersi

Lasă un răspuns

