Comunicarea de Gherilă

Sunt de ceva timp comunicatorul Asociaţiei „Bucureştiul meu drag” şi mă tot gândesc cum să promovez activităţile noastre într-un fel cu totul aparte. De curând, pe la urechile mele a ajuns conceptul de comunicare de gherilă. Nu mai ştiu în ce context l-am descoperit, însă aş încerca să-l definesc puţin iar voi să-mi spuneţi dacă este adevărat. Consider comunicarea de gherilă un soi de plan strategic neconvenţional, un „ceva” scăpat de sub tipare. Cum ar fi să împărţim fotografii ale membrilor Asociaţiei, oamenilor care merg cu metroul? Toată acţiunea asta să înceapă prin reprezentanţii noştri ca apoi fotografiile să ajungă în mâinile unor trecători necunoscuţi. Un fel de împărţire de flyere, dar pe fast forward. O altă idee ar fi să lipim în pasajul de la Unirii multe stickere în formă de săgeată pe care să scrie: „Vezi poza” iar la urcarea pe scările rulante să apară o fotografie înrămată şi pusă pe stâlp. Exemple ar fi multiple consider însă că un factor decizional, dacă accepţi să adopţi pentru o comunicare de gherilă, se referă la tipul de organizaţie pe care-l conduci. În funcţie de profilul acesteia, comunicare de gherilă trebuie să se potrivească perfect scopului tău. Nu contează doar acţiunea cât rezultatul care să fie compatibil cu misiunea.
Promit că după răspunsurile voastre am să mă documentez si eu suficient. Am aflat însă unde am să mă duc în perioada 5-7 mai ca să mă îndeletnicesc cu suficiente exemple din breaslă. La Palatul Parlamentului are loc CNSC şi din câte am înţeles comunicarea de gherilă se află printre subiectele de dezbătut anul acesta, împreună cu teme ce includ PR-ul, advertisingul şi marketingul. Congresul Naţional Al Studenţilor la Comunicare este organizat de Prime România. Dacă vă interesează şi pe voi temele sau aveţi probleme de definire conceptuală precum am eu, vizitaţi site-ul Congresului, http://www.cnscpeweb.ro/, şi astfel aflaţi mai multe informaţii despre eveniment.
În continuare  aştept comentariile voastre, să lămurim măcar o parte din problematica mea.

8 responses to “Comunicarea de Gherilă

  • Oana

    daca e utilizata cum trebuie, poate avea mai mult succes decat advertising-ul si de multe ori e mai ieftin. auzisem de un exemplu: o comunitate care dorea sa promoveze cursurile de balet pe care le tinea pentru copii, a lipit afise in forma de balerina pe care erau trecute detaliile. e fain ca poti sa iti pui imaginatia la contributie si poate iesi ceva legendar

  • dana

    Mi se pare interesanta ideea, as vrea sa stiu cum functioneaza in marketing toata treaba asta

  • devi

    te sustin..plus de asta..imi place ideea:)

  • Raluca

    e o idee foarte buna, sunt si ONG-uri dar si firme mari care au adoptat stragegia asta, la o scara mult mai mare (sageti cu mesaje, stickere la metrou, print-uri neconventionale). Problema insa este bugetul, desi este mai ieftin decat celelelalte metode clasice de promovare, costurile pentru o asociatie sunt destul de mari si daca nu ma insel, sunt necesare si niste aprobari, de ex. de la Metrorex (nu sunt sigura, nu m-am documentat)

  • matri

    bun, bun. 😉

  • Andreea N

    Din ce stiu eu, tehnicile de gherila presupun promovarea afacerii prin tactici neconventionale si costuri mici. Practic, se urmareste un profit maxim cu o investitie minima.

  • claudia

    comunicarea de gherila se potriveste oricarui tip de afaceri, atata timp cat prezinta bine imaginea acesteia. comunicarea de gherila, in opinia mea, face oamenii sa-si puna intrebari. ce vrea sa spuna asta? ce reprezinta stickerul asta? ce-i cu fotografia asta?sa-si doreasca sa afle mai multe, sa-i intrige.

Lasă un răspuns

