Rapper cer promovare

Îmi doream de mult să scriu postul ăsta. Ştiu că e duminică azi şi propabil cei mai mulţi dintre voi vă relaxaţi prin parc, dar de aici din online eu strig că nu mai pot! Cum probabil ştiu unii dintre voi, printre preocupările mele de timp liber studenţesc, mă mai ocup şi cu redactarea unor articolaşe pe UZR. Dintre toate aceste articolaşe favoritele mele sunt cele despre mai-nou-veniţii în rap, rap românesc, desigur. Nu spun, e destul de plăcut să asculţi piese noi, să cunoşti oameni noi, dar totul până la limită. Când te confrunţi cu o inflaţie de mailuri despre promovări, atunci clar nu mai e plăcut şi începi să iei măsuri. Una dintre ele ar fi acest post, ca reminder pentru rapperii dornici să se afirme. Am să relatez în rândurile ce urmează despre conţinutul un mail de promovare. Ştiu că foarte mulţi nu vor citi ce am să behăiesc eu pe aici, dar dacă „vi se întâmplă” să daţi buzna peste acest post, share-uiţi cu mare drag şi către prieteni de-ai voştri din breaslă.

Ai o piesă. Minunat! Te gândeşti că e foarte tare şi vrei să o asculte cam 2000 de vizitatori pe un site de nişă. Perfect! Deschizi căsuţa poştală şi….STOP! Aici te opreşti şi citeşti următoarele:

1. Mă întorc pe pagina site-ului să mă uit dacă au o rubrică specială cu ceea ce ar trebui să conţină mailul meu. ATENŢIE! UZR chiar are, aici.

2. Mă uit pe la mine prin foldere. Caut o poză marfă cu mine sau dacă nu am, deschid photoshopul şi „designez”. Dacă nu-mi prea place faţa mea, zic să apară măcar un artwork al labelului de care aparţin. După ce am făcut un pic de magie, ataşez poza.

3. Tot pe site-ul respectiv, mă uit dacă nu cumva tipii ăia au mai scris despre mine. E posibil ca ei să mă fii remarcat deja iar eu să nu ştiu. Dacă nu mă găsesc, atunci ar fi bine să le scriu pe stilul mirc, cine sunt, de unde vin, cum mă cheamă şi mai ales ce fac eu în rap: producţie, lyrics, vocalize, beaturi cu vocea, mă joc pe calculator şi arăt şi altora cum se face, mă pricep la freestyle, uite ce gen am inventat eu, etc.

4. După ce am completat informaţiile legate de istoricul meu, mă axez pe ce anume am scos. În cazul unei piese, dacă e doar a mea, spun ce cred eu că reprezintă piesa pentru mine şi când am făcut-o, cu ce scop: anunţă un album(aici spuneţi şi numele, dacă îl aveţi), va fi inclus pe o compilaţie, etc. Dacă piesa=colaborare, atunci mă interesează şi partenerul tău. Ce crezi tu că ar trebui să ştie lumea despre el, asta în cazul în care nu e unul cunoscut.

5. Separat de mesaj, dau copy-paste către linkurile de: youtube, facebook sau twitter. Linkul către download gratuit, dacă aşa ceva există sau blog, myspace sau ce mai ai. Nu uita că toate aceste conturi sunt şi ele modalităţi de promovare. Eu dacă sunt fată deşteaptă evident că ori le pun pe site să ştie toată lumea ori sunt egoistă şi te urmăresc în continuare doar eu. Oricum am ar fi tu ieşi în câştig. Au probat şi alţii: niciodată nu ştii de unde vine norocul.

6. Orice mesaj care te priveşte e bine venit. Poţi să-mi scrii poveşti de când erai mic, pe mine nu mă deranjează. Cu cât te cunosc mai bine cu atât ştiu cum să vorbesc despre tine. Eu fac parte din categoria redactorilor care nu sunt redactori pe bune, deci poţi să-mi scrii orice, nu te judec!

7. Legat de formulele de adresare. Niciodată, dar niciodată în viaţa voastră, nu începeţi un mail cu: Am şi eu o piesă, dacă vă place să o postaţi şi dumneavoastră pe site. Iar la sfârşit, atenţie nu se scrie: Mulumesc, ci Mulţumesc!, nu-mi transmiteţi: Big Up! că nu dau link către youtube să vă ascult piesa. Ia asta cu dumneavoatră, nu uitaţi că eu încă sunt tânără şi dacă faceţi un exerciţiu de imaginaţie cam toţi „redactoraşii” din online vă veţi da seama că sunt la fel.

Poate părea complicat sau că Elena Pelmuş are figuri, dar credeţi-mă e interesul atât al meu, dar mai ales al vostru să concepeţi un mail coerent şi voi să vă promovaţi în cel mai simplu mod posibil. Ca să vă vând un pont, mie îmi plac şi ascult foarte mult rapperii noi. Dar atenţie! Nu toţi cei pe care-i ascult merită şi postaţi pentru ca astfel să se răspândească virusul. Tot ce e scris de mine, mai mult de două posturi e bun, pentru că îmi place mie. Nu sunt redactor pe bune nici nu am o ureche muzicală superbă, deci pot greşi când judec o piesă. Sunt, dar o bună ascultătoare şi cum părerea ascultătorilor e cea care contează în final, e dreptul meu să-mi dau cu părerea. Deci, ferice de cei pe care-i plac şi le urez baftă tuturor în continuare.

Un ultim link e către postul lui Pyuric pe care-l găsiţi aici. „Scurt ghid de comunicare pentru artistii aflati la inceput.

Anunțuri

9 responses to “Rapper cer promovare

  • danctes

    1. Ce-i atat de rau in a te adresa cu „dumneavoastra” unei persoane care ar putea sa te ajute in promovare si despre care nu stii absolut nimic? Si mie, in magazin, batranii si oamenii la costum mi se adreseaza tot cu „dumneavoastra”. Nu e nimic rau in a arata ca ai respect sau maniere.
    2. Articolul asta are nevoie de mai multa promovare decat multi pseudo-rapperi care cer asta. Trebuie luate masuri ca vad ca te-au suparat rau.
    3. Succes cu educatul!
    4. 🙂

    • monkeyglasses

      E de remarcat raspunsul pe puncte asa. E un fel de leapsa. Poi nu am nimic cu dumneavoastra, dar devii mult mai familiar cand te adresezi la pers a doua sg.
      Merci, deci sa inteleg ca dai share? 😀

  • Andrei

    In primul rand uzr.ro nu mai are cei 2000 de vizitatori pe care-i spui tu aici, iar in al doilea rand, daca respectivul mail contine acel „Dumnevoastra”, inseamna ca e bine crescut. Nu are el de unde sa stie ca vorbeste cu cineva tanar/batran.

  • claudia

    tocmai pentru ca nu indica corect traficul, uzrul a fost scos. tocmai pentru a nu duce oamenii in eroare. google analytics arata cu totul altceva, si stim foarte bine ca este mai bun decat trafic. ro 🙂

    nu am fost ironica..eram chiar curioasa

    • Andrei

      bine, am inteles, dar nu cred ca a gresit trafic.ro cu un minus de 1500 de persoane 🙂 Sa fim seriosi, acum sper sa incheiem subiectul ca nu sunt un hater :)) era doar ca o chestie generala :). Mi s-a parut exagerat cand s-a spus ca sunt 2000 de vizitatori. Pace !

      • claudia

        da..e adevarat…nu avem in fiecare zi 2000 fix. mai scade si pe la 1900, mai creste pe la 2200. chiar o sa cer un print screen de la google analytics

  • Pyuric

    Sunt foarte mari diferente intre ce arata Google Analytics/SATI si Trafic.ro, cred ca o sa renuntam si noi la cel din urma… In plus, in trafic.ro sunt foarte multi seo-spammeri care sunt irelevanti (precum si cei din topurile ZeList de Twitter – persoane de care n-am auzit niciodata si n-au nicio relevanta in social media in Romania). Daca tot afiseaza unicii/pageviews, sa afiseze si de unde vin ei (si referrer, si tara). Si exista si alte statistici importante, nu doar traficul: interactivitatea (= comentarii in medie, like-uri pe Facebook, RT-uri pe Twitter, preluari pe alte bloguri etc).

    In alta ordine de idei, bun articolul. 🙂 merci pt linkul de la final!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: